[3] Fritzson, P. (2010). Principles of object-oriented modeling and simulation with Modelica 2.1. John Wiley & Sons.
[4] Ritchie, J. C., & McHenry, J. R. (1990). Application of radioactive fallout cesium-137 for measuring soil erosion and sediment accumulation rates and patterns: a review. Journal of environmental quality, 19(2), 215-233.
[5] Aris, R. (1999). Mathematical modeling: a chemical engineer's perspective (Vo. 1). Academic Press.
[6] Weimerskirch, H., Le Corre, M., Jaquemet, S., Potier, M., & Marsac, F. (2004). Foraging strategy of a top predator in tropical waters: great frigatebirds in the Mozambique Channel. Marine ecology progress series, 275, 297-308.
[8] Little, Todd. D. (2013). Longitudinal structural equation modeling. Guilford Press.
[9] Arif, G. E., Al-Douri, Y. “Mathematical Modeling of Physical Properties for Hexagonal Binaries”. Scholar’s Press, Germany. 2016.
[10] Abu-Farsakh, H., & Qteish, A. (2007). Ionicity scale based on the centers of maximally localized Wannier functions. Physical Review B, 75(8), 085201-085206.
[11]Arif, G. E., Abdullah, F. A., & Al-Douri, Y. (2014). Modeling of the Electronic Properties of Hexagonal Semiconductors. Advanced Materials Research Vo. 925, pp. 364-368.
[12] Rasheed M. Yousef, Hana I. Hassan & Ahmad Kh. Emhemed. (2008) 'Determination of the specific activity of Cs137 and K40 in environment Nineveh governorate' Journal of Al-Rafedain Sciences, Vo. 19 (2), 205-220.
[13] Gene H. Golub; Charles F. Van Loan (1996). Matrix Computations – Third Edition. The Johns Hopkins Studies in the Mathematical Sciences University Press, Baltimore and London. P. 53. ISBN 0-8018-5413-X.
[14] Flash, T., & Hogan, N. (1985). The coordination of arm movements: an experimentally confirmed mathematical model. Journal of neuroscience, 5(7), 1688-1703.
⦋15⦌ لحمر، صالح، (2007) .فاعلیة برنامج مقترح فی تنمیة مهارات النمذجة الریاضیة لدى الطلاب المعلمین شعبة الریاضیات بکلیة التربیة جامعة عدن. رسالة ماجستیر، کلیة التربیة، جامعة عدن، عمان.
⦋16⦌ أبو عمیرة، محبات، (2000). تعلیم الریاضیات بین النظریة والتطبیق. الطبعة الثالثة القاهرة: الدار العربیة للکتاب.
⦋17⦌ السعید، رضا، (1989). نموذج منظومی ریاضی متعدد الأبعاد لاشتقاق مجالات البحوث الأکادیمیة فی تعلیم وتعلم الریاضیات فی کلیات التربیة. مجلة کلیة التربیة، جامعة المنوفیة، الجزء الثانی، العدد(4) .